در صورت استفاده از بازاریاب در مجموعه می توانیم بازاریاب های خود را در سیستم تعریف نماییم .
لازم به ذکر است که در نرم افزار پارسیان امکان تعریف درصد بازاریابی بصورت پلکانی برای هر بازاریاب وجود دارد .
برای تعریف بازاریاب در این پنجره ابتدا بازاریاب خود را که در قسمت اشخاص تعریف کرده ایم از قسمت حساب شخص بازاریاب انتخاب می نماییم.
سپس در قسمت دوم ، پورسانت در نظر گرفته شده برای این بازاریاب را در صورت فروش مبلغ حداقل فروش وارد می کنیم
در قسمت سوم ،مبلغ افزایش درصد بازاریابی به ازاء مبلغ افزایش فروش را تعیین میکنیم !
لازم به ذکر است که اگر درصد بازاریابی ویزیتور ثابت باشد تنها کافی است که مبلغ پورسانت را در اولین قسمت تعریف کنیم و سایر قسمت ها را رها کنیم !
در نرم افزار پارسیان علاوه بر امکان تعریف درصد بازاریابی برای هر بازاریاب ، بر روی هر کالا نیز می توانیم درصد بازاریابی لحاظ نماییم . این درصد بازاریابی جهت تشویق بازاریابان برای فعالیت بیشتر بر روی گروهی از محصولات استفاده می شود .
درقسمت چهارم، می توانیم تعیین کنیم که درصد بازاریابی محصولات برای این بازاریاب در نظر گرفته شود یا خیر ؟
در صورت نیاز به تغییر بازاریاب یا حذف شخص از لیست بازاریاب ها به مراجعه مجدد به همین پنجره و انتخاب بازاریاب می توانیم پورسانت بازاریاب را تغییر دهیم یا با استفاده از دکمه در پایین پنجره شخص را از لیست بازاریاب ها حذف نماییم .