راهنما
×
لیست

7.1.1. دریافت وجه نقد

.از این گزینه جهت  دریافت وجه نقد از اشخاص تعریف شده در سیستم استفاده می شود
با کلیک بر روی این گزینه پنجره دریافت نقدی باز می شود .
 
 
 این پنجره دارای 3 بخش مختلف است . در اولین بخش که سربرگ سند می باشد میتوانیم اطلاعات کلی سند را وارد کنیم . در جعبه تاریخ بصورت اتوماتیک تاریخ روز قرار دارد اما اگر بخواهیم می توانیم تاریخ سند را تغییر دهیم.
در جعبه شرح نیز شرح اتوماتیک وجود دارد ، اما اگر بخواهیم ، می توانیم شرح دلخواه خود را در این قسمت وارد کنیم ، توجه داشته باشید که اگر شرح دلخواه را وارد نمایید ، شرح اتوماتیک سیستم پاک می شود .
در جعبه کدها نیز می توانیم به ترتیب یک کد عددی و یک کد رشته ای به سند اختصاص دهیم . کاربرد کد رشته ای بیشتر جهت کسانی است که علاوه بر استفاده از نرم افزار از سیستم حسابداری دفتری نیز استفاده می کنند . این دسته از کاربران می توانند کدهایی که در دفاترشان وجود دارد را در قسمت کد رشته ای وارد کنند .
در  جعبه بخش نیز می توانید بخش ها یا پروژه هایی که در سیستم تعریف شده است را انتخاب نمایید .
در دومین قسمت که بخش اصلی سند حسابداری است ، می توانیم نام شخص و مبلغ دریافتی را وارد کنیم .
با انتخاب گزینه چاپ سند بعد از ثبت ، سند پس از ثبت چاپ می شود . با کلیک بر روی دکمه ثبت سند اطلاعات ذخیره میشود .
در همه اسناد ساده با زدن کلید فعالسازی سند پیشرفته می توانیم از حالت پیشرفته سند استفاده کنیم .
چنانچه بخواهیم تعداد سندهای زیادی را بصورت متوالی ثبت کنیم باز ماندن سند پس از ثبت را انتخاب می کنیم تا سند بعد از ثبت باز بماند . در غیر اینصورت سند بصورت پیش فرض پس از ثبت بسته خواهد شد .
 
با ثبت این سند شخص بستانکار می شود و موجودی صندوق افزوده می شود ( صندوق بدهکار می شود ) .