.از این گزینه جهت دریافت وجه نقد از اشخاص تعریف شده در سیستم استفاده می شود
با کلیک بر روی این گزینه پنجره دریافت نقدی باز می شود .
این پنجره دارای 3 بخش مختلف است . در اولین بخش که سربرگ سند می باشد میتوانیم اطلاعات کلی سند را وارد کنیم . در جعبه تاریخ بصورت اتوماتیک تاریخ روز قرار دارد اما اگر بخواهیم می توانیم تاریخ سند را تغییر دهیم.
در جعبه شرح نیز شرح اتوماتیک وجود دارد ، اما اگر بخواهیم ، می توانیم شرح دلخواه خود را در این قسمت وارد کنیم ، توجه داشته باشید که اگر شرح دلخواه را وارد نمایید ، شرح اتوماتیک سیستم پاک می شود .
در جعبه کدها نیز می توانیم به ترتیب یک کد عددی و یک کد رشته ای به سند اختصاص دهیم . کاربرد کد رشته ای بیشتر جهت کسانی است که علاوه بر استفاده از نرم افزار از سیستم حسابداری دفتری نیز استفاده می کنند . این دسته از کاربران می توانند کدهایی که در دفاترشان وجود دارد را در قسمت کد رشته ای وارد کنند .
در جعبه بخش نیز می توانید بخش ها یا پروژه هایی که در سیستم تعریف شده است را انتخاب نمایید .
در دومین قسمت که بخش اصلی سند حسابداری است ، می توانیم نام شخص و مبلغ دریافتی را وارد کنیم .
با انتخاب گزینه چاپ سند بعد از ثبت ، سند پس از ثبت چاپ می شود . با کلیک بر روی دکمه ثبت سند اطلاعات ذخیره میشود .
در همه اسناد ساده با زدن کلید فعالسازی سند پیشرفته می توانیم از حالت پیشرفته سند استفاده کنیم .
چنانچه بخواهیم تعداد سندهای زیادی را بصورت متوالی ثبت کنیم باز ماندن سند پس از ثبت را انتخاب می کنیم تا سند بعد از ثبت باز بماند . در غیر اینصورت سند بصورت پیش فرض پس از ثبت بسته خواهد شد .
با ثبت این سند شخص بستانکار می شود و موجودی صندوق افزوده می شود ( صندوق بدهکار می شود ) .