خرج چک دریافتی برای واگذاری چکهای دریافتی به اشخاص است.
توجه داشته باشید در نرم افزار برای اسنادی که دو طرف حساب در سند باید توسط کاربر انتخاب شوند بصورت پیش فرض ازسند پیشرفته استفاده شده است . در این اسناد کافی است در هر ردیف حساب مورد نظر خود را نتخاب نماییم . تشخیص ردیف ها بصورت اتوماتیک انتخاب شده اند . برای مثال در سند خرج چک دریافتی کافی است در ردیف اول یکی از چکهای دریافت شده را انتخاب کرده و در ردیف دوم نام شخص گیرنده را انتخاب کنیم و سند را ثبت نماییم .
اگر بخواهیم چکهای بیشتری را خرج کنیم می توانیم از جعبه سمت راست گزینه چک یک یا چند ردیف جدید خرج چک به سند اضافه کنیم . باید توجه کنیم که مبلغ ردیف حساب شخص باید معادل مجموع مبلغ چکها باشد .
برای محاسبه اتوماتیک مجموع مبالغ می توانیم در جعبه مبلغ ردیف حساب شخص قرار بگیریم و دکمه + را بر روی صفحه کلید بزنیم .
کلید (+) یا (Shift , + ) همیشه در سند وظیفه تراز کردن را به عهده دارد